مهمترین نکات انتخاب محل برگزاری عروسی، نامزدی و بله برون

آیا شما هم در پروسه برگزاری جشن عروسی قرار دارید؟ آیا مراسم نامزدی یا بله برون‌تان نزدیک است؟ اگر پاسخ‌تان به هر کدام از این سوالات مثبت باشد، قطعا حضورتان در اینجا اهمیت زیادی دارد. چرا که ما به عنوان تیم تشریفات حرفه‌ای در برگزاری جشن عروسی، نامزدی و بله برون، به بهترین شکل ممکن می‌توانیم شما را در رسیدن به بهترین نتیجه همراهی کنیم. چالش های انتخاب محل برگزاری جشن عروسی و هر جشن مرتبط دیگری، تا حدی جدی است که بسیاری از افراد با انتخاب اشتباه، تجربیات ناخوش آیندی از شیرین‌ترین شب زندگی‌شان دارند.

در این بخش با توجه به آگاهی متخصصین کاژو، به بررسی نکات مهم انتخاب محل برگزاری عروسی می‌پردازیم و نکات مهم آن را مرور خواهیم کرد.

برای تماس و دریافت مشاوره تخصصی رایگان کلیک کنید.

چرا انتخاب محل برگزاری جشن عروسی اهمیت دارد؟

انتخاب محل برگزاری عروسی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که زندگی زوج‌ها در آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این انتخاب با چالش‌ها و فرصت‌های خاص خود همراه است. در زیر گزیده‌ای از چالش های رایج در انتخاب محل برگزاری عروسی را بررسی می‌کنیم.

چرا انتخاب محل برگزاری جشن عروسی اهمیت دارد؟

1. بودجه برگزاری جشن عروسی

انتخاب محل برگزاری عروسی ارتباط مستقیمی با میزان بودجه عروسی شما دارد. هزینه اجاره محل برگزاری جشن عروسی، یکی از بخش‌هایی است که بودجه شما را درگیر می‌کند. نوع فضایی که اجاره می‌کنید، در سبک برگزاری جشن اثرگذاری مستقیمی دارد. وسعت محل برگزاری عروسی، ملزومات دیزاین را پر رنگ‌تر خواهد کرد. براساس همین جزییات، باید محلی را انتخاب کرد که با بودجه درنظر گرفته برای عروسی شما سازگار باشد.

بودجه برگزاری جشن عروسی

2. تعداد مهمان‌ های جشن عروسی

مهمانان محل برگزاری جشن عروسی، باید به طور دقیق مشخص شده باشند. برای اجاره و انتخاب محل برگزاری عروسی، باید بدانید که ظرفیت موردنیازتان چقدر است؟ چند نفر مهمان دارید؟ برای چیدمان جشن فقط به سالن اکتفا می‌کنید یا چیدمان در خارج از سالن را مدنظر دارید؟ با پاسخ به این سوالات می‌توانید برای اجاره لوکیشن برگزاری جشن اقدام کنید و فضایی خاص و شیک را اختصاص دهید. یادتان باشد که انتخاب محلی که توانایی پذیرایی از تعداد مهمان‌های شما را داشته باشد امری حیاتی است.

تعداد مهمان‌ های جشن عروسی

3. فصل و آب و هوای زمان برگزاری جشن عروسی

یکی از پارامترهای اثرگذار بر تصمیم نهایی شما در انتخاب محل برگزاری عروسی، فصل و آب و هوا است. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب یک فصل مناسب و آب و هوای خوب، برای داشتن جشن بی عیب و نقص تلاش کنید. توجه به فصل در شرایطی ضروری است که قصد دارید محوطه باغ را برای پذیرایی بخش خاصی از مهمانان بچینید! به این ترتیب نیاز دارید تا شرایط برای اینکار فراهم باشد. قطعا فصول سرد سال که ریسک بارندگی و طوفان وجود دارد، چیدن میز و دیزاین محوطه ممکن نیست. بر همین اساس، در زمان  تصمیم به انتخاب محل برگزاری در فصل‌های خاص سال، مثل زمستان یا تابستان، نیاز به بررسی شرایط هوایی و امکانات محل مدنظر دارید.

فصل و آب و هوای زمان برگزاری جشن عروسی

4. بررسی ویژگی محل برگزاری عروسی

هر لوکیشن برگزاری جشن عروسی، امکانات خاص خودش را ارائه می‌کند. ویژگی هر سالن و باغ عمارت، به شکلی متفاوت ارائه می‌شود تا وجه تمایزی در انتخاب‌ها وجود داشته باشد. برای اجاره باغ باید این ویژگی‌ها را بررسی و مشاهده کنید. برای مثال برخی از باغ‌ها لوکیشن عکاسی جذابی دارند، برخی دیگر پله‌های شیکی برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهند، برخی از آن‌ها آلاچیق رویایی در وسط استخر دارند که لوکیشن جذابی برای برگزاری عقد شما است. به هر حال همین ویژگی‌ها است که اجازه می‌دهد تا محل برگزاری عروسی را انتخاب کنید.

بررسی ویژگی محل برگزاری عروسی

5. امکانات محل برگزاری جشن عروسی

انتخاب محل برگزاری جشن عروسی، همیشه با مدنظر قرار دادن امکانات انجام می‌شود. شما باید امکانات پذیرایی یک لوکیشن را بررسی کنید تا با خیال آسوده از سرویس دهی مطلوب به مهمانان با توجه به تعداد آن‌ها آگاه شوید. وجود سرویس بهداشتی، رختکن مناسب، فضاهای چند منظوره، سالن‌های عقد، سفره خانه سنتی و کافه همگی بخش‌های متفاوتی از همین امکانات هستند که برای پذیرایی از مهمانان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ظرفیت تمام این بخش‌ها باید متناسب با ظرفیت کل و تعداد مهمانان شما باشد. وجود پارکینگ، دوربین مدار بسته، امنیت و آشپزخانه صنعتی برای آماده سازی لوازم پذیرایی همگی برای برگزاری یک جشن جذاب نیاز است.

امکانات محل برگزاری جشن عروسی

6. محدودیت‌ها و قوانین محل برگزاری جشن عروسی

بسیاری از باغ تالارها، عمارت‌ها و لوکیشن‌های لوکس و متوسط که برای برگزاری جشن عروسی مناسب هستند، قوانین خاصی دارند که آگاهی از آن برای شما ضروری است تا بتوانید تصمیم بگیرید و انتخاب کنید.  برخی از این لوکیشن‌ها قوانین خاصی در مورد ارائه موسیقی، ساعت تحویل سالن و ساعت بسته شدن مکان، مختلط بودن یا نبودن و… دارا هستند. شما باید در زمان بازدید، این قوانین را جویا شوید و با علم به تمام جزییات دست به انتخاب بزنید. یادتان باشد که تمام توافقات باید در قرارداد ذکر شود.

محدودیت‌ها و قوانین محل برگزاری جشن عروسی

7. دسترسی و موقعیت مکان

سهولت دسترسی به مکان برگزاری عروسی، برای حضور به موقع مهمانان ضروری است. شما باید لوکیشنی را انتخاب کنید که امکان دسترسی به آن راحت باشد. به این ترتیب در هر ساعت، مهمانان‌تان با کروکی و لوکیشن گوگل توانایی دسترسی به محل برگزاری عروسی را دارند. دسترسی آسان به محل برگزاری برای مهمان‌ها اهمیت زیادی دارد و باید آن را مدنظرتان قرار دهید. لوکیشن‌های نا امن و نامناسب اصلا گزینه خوبی برای انتخاب نیستند و متخصصین تشریفات کاژو نیز، تحت هیچ شرایطی آن‌ها را توصیه نمی‌کنند.

 

8. تزیینات و معماری محل برگزاری عروسی

جشن عروسی یکی از جشن‌های خاطره انگیز زندگی شما است. بدیهی است که توجه به جزییات آن بسیار ضروری است و بر کیفیت نهایی جشن اثرگذار خواهد بود. تزیینات داخلی، محوطه سازی، لوازم و انبار اکسسوری یک لوکیشن برای جشن اهمیت بالایی دارد. معماری سازه‌ها و عمارت اصلی محل برگزاری عروسی و جشن‌های دیگر، می‌تواند در ذهنیت مهمانان، حس و حال آن‌ها و لوکس بودن جشن‌تان اثرگذار باشد. به همین دلیل باید هوشمندانه تصمیم بگیرید و برای داشتن یک مراسم عالی، لوکیشن مناسبی را انتخاب کنید. هرچه فضای انتخابی شما شیک‌تر باشد، هزینه گل ارایی کم‌تری را تجربه خواهید کرد.

تزیینات و معماری محل برگزاری عروسی

چرا انتخاب محل برگزاری جشن نامزدی اهمیت دارد؟

برای انتخاب محل برگزاری نامزدی، باید مکان مناسبی را انتخاب کنید. در نظر گرفتن جزییات و پارامترهای مطرح در انتخاب، به شما کمک می‌کند تا بدون پشیمانی از انتخاب یک مکان خاص، تجربه‌ای بی نظیر کسب کنید. به این ترتیب همه چیز برای دسترسی آسان شما به جزییات و جشنی بی نقص فراهم می‌شود. مراسم نامزدی به عنوان یک جشن صمیمی و عاشقانه شناخته می‌شود. به همین دلیل محیط برگزاری جشن نامزدی باید صمیمی و گرم باشد! زیرا جشن نامزدی معمولاً یک رویداد خصوصی و خانوادگی است.

برای دریافت مشاوره تخصصی در واتساپ کلیک کنید.

انتخاب مکانی با احساس صمیمیت و آرامش می‌تواند تجربه‌ای خاص و مطلوب برای شما ایجاد کند. از سوی دیگر باید یادتان باشد که پس از این مراسم هزینه‌های زیادی برای شروع زندگی خواهید داشت، پس انتخاب یک لوکیشن مقرون به صرفه اولویت دارد. این موضوع مهم است که محل انتخابی با بودجهٔ موردنظر شما سازگاری داشته باشد.

اگر بودجه شما محدود است، بهتر است یک مکان ساده و شیک را در نظر بگیرید که با تزیینات کمتر هم زیبا باشد. متخصصین کاژو با مدیریت بودجه و درک نیازهای شما، به بهترین شکل ممکن می‌توانند دراین مسیر همراه‌تان باشند.  نکته قابل توجه دیگر، ظرفیت لوکیشن برگزاری نامزدی است. شما باید دقیقا متناسب با تعداد مهمانان‌تان لوکیشن اجاره کنید تا هزینه اضافی بابت آن پرداخت نکنید. در نظر گرفتن دسترسی مهمانان به موقعیت جغرافیایی جشن نامزدی اهمیت دارد. این موضوع حتی در رسیدن به موقع مهمانان نیز موثر است.

تزیینات مکان برگزاری نامزدی نقش مهمی در ایجاد احساس رمانتیک و عاشقانه دارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که مکان مناسب برای تزیین و دکوراسیون دلخواه شما فراهم است. متخصصین کاژو با دیزاین‌های ژورنالی همه چیز را برای یک تجربه خاص فراهم می‌کنند. برای انتخاب محل برگزاری نامزدی نیز، لازم است امکانات را بررسی کنید که محل انتخابی خدماتی مانند سیستم صوتی و تصویری، اینترنت، سیستم گرمایش و سرمایش، پارکینگ و سایر امکانات موردنیاز را فراهم می‌کند یا خیر! بحث محدودیت‌ها و قوانین لوکیشن مدنظرتان نیز اهمیت دارد تا بدانید شرایط به چه شکل رقم می‌خورد و برنامه ریزی شما با متخصصین تشریفات چگونه خواهد بود. توجه به نظافت، ریزه کاری‌ها، دیزاین محوطه و معماری نما و داخل سازه نیز اهمیت ویژه ای دارد. چرا که تجربه شما و مهمانان را رقم می‌زند.

چرا انتخاب محل برگزاری جشن نامزدی اهمیت دارد؟

چرا انتخاب محل برگزاری جشن بله برون اهمیت دارد؟

انتخاب محل برگزاری جشن بله برون نیز نکات خاص خود را دارد. جشن بله برون معمولا ابتدایی‌ترین جشن پس از پروسه دشوار خواستگاری است. این جشن معمولا با حضور بزرگترهای عروس و داماد برگزار می‌شود و هدف آشنایی خانواده‌ها و علنی کردن توافقاتی است که برای ازدواج صورت گرفته است. مسئولیت پذیرایی این جشن معمولا بر عهده خانواده عروس خانم است و مراسم در منزل ایشان برگزار می‌شود. اما در بعضی موارد به دلیل کمبود فضا، بهبود کیفیت پذیرایی و کاهش استرس پذیرایی و فراهم کردن امکانات، برگزاری این جشن به متخصصین تشریفات سپرده می‌شود.

به این ترتیب حتی اگر تعداد مهمان‌ها کمتر باشد، باز هم مسئولیت برگزاری با تشریفات کاژو است. همین موضوع موجب می‌شود تا بدون دردسر و نگرانی، بتوانید از صفر تا صد مراسم استفاده کرده و مدیریت آن را برعهده بگیرید. در این رویداد که به صورت محدودتر و صمیمی‌تر برگزار می‌شود می‌شود، اولین نکته مهم، هماهنگی زمانی لوکیشن مدنظر با تاریخ برگزاری جشن است. شما باید حداقل 3 ماه قبل برای رزرو لوکیشن اقدام کنید. اگر در این مدت این کار را نکرده‌اید نگران نباشید، متخصصین کاژو با ارتباطات گسترده در این مارکت و بررسی کنسلی‌ها می‌توانند یک روز مناسب برای شما رزرو نمایند.

برای رزرو محل برگزاری جشن بله برون، فصل اهمیت ویژه‌ای دارد و تعیین کننده سبک انتخاب شما است. فصل و آب و هوا می‌توانند نوع لوکیشن شما را تغییر دهند. برای مثال در فصول سرد سال، استفاده از فضای باز و روف گاردن با ریسک زیادی همراه است. هرچند متخصصین کاژو با درک فانتزی‌ها و ایده‌ آل‌های شما، نسبت به بررسی این موضوع و تصمیم گیری اقدامات لازم را انجام می‌دهند و از سیستم های گرماتاب و سقف‌ و سایه بان استفاده می‌کنند، اما به هر حال چالش‌های متعددی در این زمینه همراه شما است.

نوع پذیرایی از مهمانان بله برون نیز، در انتخاب لوکیشن برگزاری آن اهمیت دارد. چرا که برگزاری شام و فینگرفود، نیازمند تدارک فضایی برای پذیرایی، چیدمان و آماده سازی است. سبک دیزاین فضا، معماری، سلیقه شخصی و تمام این موارد نیز مدنظر قرار می‌گیرد. یادتان باشد که گل ارایی، حریر آرایی و تدارک جایگاه زیبا برای عروس و داماد می‌تواند در کیفیت فیلم و عکس‌های این مراسم موثر باشد. در بله برون اگر برای تزیین هدایا و گل تقدیمی داماد با چالش مواجه هستید، متخصصین کاژو با ایده پردازی و هارمونی مطلوب، توانایی ارائه خدمات در این خصوص را دارا هستند. پس با خیال آسوده اقدام کنید و از متخصصین ما مشاوره بگیرید.

بیشتر بدانید: مهمترین نکات در انتخاب کترینگ عروسی چیست؟

چرا انتخاب محل برگزاری جشن بله برون اهمیت دارد؟

چرا برای انتخاب محل برگزاری عروسی، نامزدی و بله برون باید از کاژو کمک بگیرید؟

تا به حال پای درد و دل عروس دامادهای سال‌های گذشته نشسته‌اید؟ بسیاری از آن ها تجربیات ناخوش آیندی را دارا هستند و از خدمات نامطلوب، سرویس دهی بدون برنامه، اختلالات متعدد و کاستی‌ها شکایت دارند. حس حسرت و عدم امکان بازگشت اصلی‌ترین احساسی است که تجربه می‌کنند. قطعا شما به عنوان عروس و داماد آینده، ایده آل های خاص خودتان را دارا هستید و براساس آن پیش می روید.

بدیهی است که در این مسیر نیاز دارید تا هوشمندانه اقدام کنید و با کمک تجربیات افراد دیگر، موفقیتی را رقم بزنید. کاژو سال‌ها سابقه برگزاری جشن‌های نامزدی، عروسی، بله برون، ایونت‌های لوکس و فاخر را دارا است. پس بدیهی است که می‌توانید با خیال آسوده برای سپردن مسئولیت برگزاری این جشن‌ها به تشریفات کاژو اقدام کنید.

متخصصین ما با ارائه بالاترین کیفیت خدمات و برنامه ریزی دقیق، تلاش می‌کنند تا رویاهای شما را محقق نمایند. کاژو تیم‌های متخصص زیادی دارد که همگی با مدیریتی قوی در راستای تحقق اهداف شما اقدام می‌کنند. برنامه ریزی، نیاز سنجی دقیق، سناریو نویسی، مشاوره در انتخاب استایل، برنامه ریزی و خدمات ودینگ پلنری در سطحی حرفه‌ای و به روز، دیزاین ژورنالی و پذیرایی با متنوع‌ترین منوهای ایرانی، فرنگی و بین المللی بخش‌های مهمی از خدمات کاژو را به خود اختصاص داده‌اند. پس با خیال آسوده همراه کاژو باشید و از مشاوره رایگان متخصصین ما بهره ببرید.