تشریفات ازدواج

یکی از شیرین‌ترین رویدادهای زندگی هر دختر و پسری، مراسم ازدواج آن‌ها است. تجربه زیبا، رویایی و عاطفی از به هم رسیدن دو خانواده و دو فرد برای یکی شدن مسیر زندگی قطعا تجربه‌ای منحصربه‌فرد است. زیبایی پروسه ازدواج به هماهنگی، همدلی و منظم بودن آن است. زمانی که پروسه خواستگاری و بله برون طی می‌شود، نوبت به برنامه ریزی تشریفات ازدواج است. انجام عقد محضری یکی از مراحل مهم این پروسه است. پس از عقد محضری جشن عقد یا جشن نامزدی برنامه ریزی می‌شود و پس از همه این مراحل، نوبت به تشریفات ازدواج یا جشن عروسی است. معمولا عروس و داماد و خانواده‌ها ارزش زیادی برای جشن عروسی یا همان تشریفات ازدواج قائل هستند. چرا که این جشن برای همه اطرافیان خاطره خوشی است که نحوه برگزاری آن وابسته به آبرو خانواده‌ها است.

اگر شما نیز در پروسه شیرین ازدواج قرار دارید و می‌خواهید اطلاعاتی در خصوص تشریفات ازدواج کسب کنید یا چگونگی برنامه ریزی برای آن را بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با پروسه ازدواج

به هم رسیدن دو زوج عاشق پس از گذراندن روزهای پر از فراز و نشیب، قطعا یکی از اتفاقات جذابی است که می‌توانید تجربه کنید. زیبایی عشق و پیوند دو خانوده با یک هدف مشترک به نام خوشبختی بسیار شیرین است. معمولا در این پروسه باید همه چیز به نوبت و طبق آداب و رسوم هر دو خانواده پیش رود. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به رایج‌ترین پروسه‌ ازدواج اشاره کنیم تا جزییات تشریفات ازدواج را بررسی کنیم.

بهترین تشریفات ازدواج

1-خواستگاری

یکی از ابتدایی‌ترین مراحلی که در ازدواج رخ می‌دهد، خواستگاری است. در این جلسه مهم معمولا خانواده داماد از خانواده عروس درخواست یک زمان مشخص برای دیدار در منزل‌شان می‌کند. پس از کسب تکلیف از پدر عروس و عروس خانم، این قرار ملاقات فیکس می‌شود. سپس در روز موعود خانواده داماد بنابر آداب و رسوم به همراه چند نفر بستگان درجه 1 داماد با گل به منزل عروس خانم می‌روند. این جلسه به عنوان یک آشنایی ابتدایی است که عروس و داماد هر دو نسبت به معرفی خودشان اقدام می‌کنند. پس از این مراسم معمولا خانواده‌ها به گپ و گفت می‌پردازند و مراسم در کم‌تر از 2 الی 3 ساعت پایان می‌یابد. بعد از این روز باید طی تماس تلفنی از طرف خانواده داماد، نظر خانواده عروس جویا شود تا مرحله بعدی ازدواج رقم بخورد.

2-توافقات و بله برون

برخی از افراد بر اساس رسم و رسوم خاص خودشان، یک مراسم خواستگاری با حضور بزرگتر‌ها و اقوام درجه2 تدارک می‌بینند. برخی دیگر نیز، بدون انجام چنین کاری اقدام به برگزاری مراسم بله برون می‌کنند. این مراسم با حضور بزرگترها و نزدیکان عروس و داماد برگزار می‌شود. معمولا هدایایی برای عروس خانم آورده می‌شود که همگی با دیزاینی شیک و گل آرایی تقدیم می‌شوند. جالب است بدانید که خدمات برگزاری جشن بله برون با تمامی تشریفات و دیزاین توسط تیم کاژو انجام می‌شود تا هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشید.

خاص ترین تشریفات ازدواج 2022

3-عقد محضری

مراسم عقد محضری یکی از بخش‌های تشریفات ازدواج محسوب می‌شود. این روزها دفاتر عقد، خانه عقد و روف گاردن‌های زیبایی برای برگزاری مراسم عقد محضری وجود دارد که می‌توانید جشن‌تان را، با هر تعدادی که مدنظر دارید در این فضا برگزار کنید. عقد محضری به منظور محرمیت و شروع ازدواج اسلامی برگزار می‌شود. این مراسم با حضور پدر و مادر و بستگان عروس و داماد مطابق با آداب و سنن خاص ما ایرانیان برگزار می‌شود. استفاده از سفره عقد یا خنچه عقد یکی از بخش‌های این مراسم است. جزییات جشن عقد بسیار زیاد است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای برگزاری تشریفات ازدواج لوکس و بی نقص، با تیم حرفه‌ای کاژو همکاری می‌کنند. کاژو براساس نیاز شما و همچنین درک سبک و نحوه برگزاری جشن عقد، تلاش می‌کند تا مناسب‌ترین ایده‌ها را در اختیارتان قرار دهد. از بخش اولیه اجاره لوکیشن عقد محضری تا نحوه چیدمان سفره عقد و دیزاین فضای پذیرایی از مهمانان به همراه چگونگی این پذیرایی، همه از مواردی است که توسط تیم حرفه‌ای ما انجام می‌شود. ارائه مشاوره در زمینه استایل عروس و داماد در جشن عقد محضری، چگونگی انتخاب سفره عقد، نحوه دیزاین فضا، پکیج پذیرایی از مهمانان و خدماتی مثل عکاسی و فیلمبرداری همگی از جمله مواردی است که مطابق با برنامه ریزی برای‌تان انجام می‌شود.

4-جشن عقد یا نامزدی

بسیاری از عروس و دامادها مدتی قبل یا بعد از عقد، به عنوان دوران نامزدی سپری می‌کنند. برای شروع این دوران معمولا یک جشن جذاب و هیجان‌انگیز برگزار می‌شود تا ازدواج دو زوج عاشق به طور رسمی در بین مهمانان آن‌ها جشن گرفته شود. این اقدام برای اعلام رسمی ازدواج و همچنین شادی در کنار عزیزان و نزدیکان است. جشن عقد یا جشن نامزدی برای زوج اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که اولین مواجهه آن‌ها با برخی دوستان و اقوام است. برگزاری بی عیب و نقص این جشن موجب می‌شود تا با خیالی آسوده نسبت به ثبت خاطرات شیرین اقدام کنید.

بهترین تشریفات مجالس عروسی تهران
بهترین برنامه ریزی تشریفات ازدواج

5-جشن حنابندان

آداب و رسوم مختلف در جای جای ایران وجود دارد که براساس آن جشن‌هایی با مضامین متفاوت برگزار می‌شود. یکی از این جشن‌ها به عنوان جشن حنابندان شناخته می‌شود. این جشن همان‌طور که از اسم آن پیدا است، با استفاده از حنا و قراردادن آن در کف دست عروس و داماد اجرا می‌گردد. آوردن هدایای مختلف برای عروس و داماد از طرف خانواده‌ها در این جشن مرسوم بوده است. تزیین هدایا به شکلی حرفه‌ای و لوکس موجب می‌شود تا همه چیز به زیباترین حالت ممکن نمایش داده شوند. خانواده عروس هدایای داماد برای شروع زندگی مشترک را تقدیم می‌کنند و خانواده داماد نیز، هدایای مخصوص عروس را اهدا می‌کنند. دیزاین جشن حنابندان با تم طلایی، سبز، قرمز و رنگ‌های این‌چنینی رایج است. برخی خانواده‌ها که این جشن را بسیار مهم می‌دانند، با دیزاین حرفه‌ای و پذیرایی لوکس از مهمانان آن را خاطره انگیز می‌کنند. تشریفات کاژو در این خصوص نیز همراه شما است تا مراسمی بی عیب و نقص برگزار کنید.

6-جشن عروسی

برگزاری جشن عروسی از مهم‌ترین بخش‌های پروسه ازدواج است. اگر از آن دسته عروس و دامادهایی باشید که جشن عروسی را به هرگونه سفر ماه عسل و سرمایه گذاری ترجیح دهید، قطعا می‌دانید که لذت حضور در میان مهمانان با لباس عروس و داماد چگونه است. تشریفات ازدواج در بخش عروسی بسیار مهم، پیچیده و تخصصی است. شما باید با تیم تشریفات حرفه‌ای در این زمینه همکاری کنید تا همه چیز به بهترین شکل انجام شود. جشن عروسی آبروی خانواده‌های عروس و داماد محسوب می‌شود و برگزاری آن یک بار برای همیشه است. پس هرگونه اختلال در جشن و عدم برنامه ریزی برای انجام شدن بخش‌های مختلف آن، قابل جبران نخواهد بود  خاطره ناخوشی در ذهن ها باقی می‌گذارد. پس بدیهی است که برای برگزاری جشن عروسی مطلوب و هیجان انگیز، به دنبال پیدا کردن تیم تشریفات حرفه‌ای در برگزاری عروسی باشید. کاژو به عنوان تیم تخصصی تشریفات ازدواج از مشاوره ابتدایی تا ایده پردازی و اجرا این جشن را برعهده می‌گیرد.

خاص ترین تشریفات ازدواج 2022

ریزه کاری های تشریفات ازدواج در بخش عروسی

زمانی که قصد برگزاری یک جشن عروسی لوکس و فاخر دارید، قطعا اهمیت به ریزه کاری‌ها بسیار مهم خواهد بود. جذابیت و زیبایی جشن به همین مواردی است که از دید بسیاری از افراد چندان دیده نمی‌شود. تیم‌های تخصصی تشریفات با علم به چگونگی برگزاری یک جشن لاکچری، می‌توانند به شکلی فاخر نسبت به برگزاری جشن عروسی اقدام کنند. معمولا برنامه ریزی این مراسم از ایده تا اجرا باید مطابق با اصول خاصی باشد. در تیم تخصصی کاژو، تمام مراحل برگزاری جشن عروسی با کمک علم روز انجام می‌شود. دانش برگزاری ایونت‌های لوکس مطابق با استانداردهای روز دنیا و همچنین چگونگی برنامه ریزی و پذیرایی از مهمانان، همگی در چارچوب عملکرد تیم تشریفات کاژو ارائه می‌شود. به همین دلیل می‌توانید برای تک به تک جزییات جشن عروسی بر روی متخصصین ما حساب کنید.

تشریفات مجالس عروسی
لوکس ترین تیم تشریفات ازدواج

پکیج پذیرایی در جشن عروسی

اگر بخواهید تشریفات ازدواج را انجام دهید، در ابتدایی‌ترین مرحله لازم است تا نسبت به انتخاب پکیج پذیرایی در جشن عروسی اقدام کنید. کاژو انواع مختلفی از پکیج‌های پذیرایی را ارائه کرده است تا متناسب با تعداد مهمانان، سبک پذیرایی در جشن عروسی و همچنین جزییات خوراکی‌ها و هزینه هر پکیج پذیرایی، یکی را انتخاب کنید. اضافه و کم کردن برخی آیتم‌ها مطابق با نظر کارشناسان کاژو امکان‌پذیر است. پس در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشید. پذیرایی از مهمانان با انواع نوشیدنی طبیعی سرد و گرم، انواع فینگرفود تازه و گرم با سس‌های دست ساز، بار میوه، بار شکلات، دوناب بار و همچنین انواع غذا و دسر با سالادهای بین المللی از جمله رایج‌ترین نحوه پذیرایی از مهمانان جشن عروسی است.

پکیج دیزاین لوکیشن جشن عروسی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که تیم کاژو به شکلی تخصصی در خصوص آن فعالیت می‌کنید، دیزاین لوکیشن جشن عروسی است. تفاوتی ندارد که لوکیشن جشن شما باغ عمارت باشد یا روف گردن! اما تیم تخصصی کاژو با متخصصین گل آرایی، شمع آرایی و حریر آرایی، توانایی اجرای زیباترین و ژورنالی‌ترین ایده‌ها را دارا است. به همین دلیل کافی است بیان کنید که در رویاهای‌تان چه چیزی را تصور می‌کنید تا به بهترین شکل همه چیز برای‌تان آماده شود. زیبایی و جذابیت بصری یک سالن یا محوطه برای برگزاری جشن عروسی، از جمله بخش‌های هیجان انگیزی است که به کمک تصویربرداری تخصصی آتلیه‌های عروس و داماد ثبت می‌شود.

پکیج خدمات جانبی جشن عروسی

تیم کاژو به عنوان یک گروه تخصصی و با سابقه در مارکت برگزاری جشن عروسی و تشریفات لوکس، می‌تواند با ارائه پکیج‌های متنوع در حوزه‌های مرتبط با برگزاری جشن عروسی همه چیز به بهترین شکل ممکن برای عروس و داماد ارائه کند. استفاده از متخصصین برنامه ریزی جشن عروسی، به شما اجازه می‌دهد تا همه آیتم‌های جشن را در زمان مقرر تجربه کنید. کمک گرفتن از استایلیست‌های حرفه‌ای برای مشاوره لباس عروس و داماد، استایل آن‌ها و چگونگی تهیه لباس از مزون ها، همگی از جمله خدمات جانبی کاژو محسوب می‌شود. استفاده از تیم ایده پردازی برای کشف بهترین سناریو عکاسی و فیلمبرداری عروس، برنامه ریزی جشن عروسی و همچنین سورپرایزهای هیجان‌انگیز در طول جشن عروسی نیز، بخشی از خدمات ما است که در حوزه عروس و داماد ارائه می‌شود. اگر بخواهید جشن عروسی یا تشریفات ازدواج بی عیب و نقصی داشته باشید، قطعا همکاری با متخصصین این حوزه اولویت بالایی دارد. پس سعی کنید با علم به این موضوع تصمیم بگیرید و بهترین‌ها را انتخاب کنید.

تشریفات ازدواج با کاژو

همان‌طور که اشاره شد، برگزاری جشن عروسی یکی از کارهای تخصصی و مهمی است که می‌تواند بر سرنوشت جشن‌تان اثرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا نسبت به این موضوع هوشمندانه دست به تحقیق و بررسی بزنید تا انتخابی درست داشته باشید. یک انتخاب خوب در زمینه تشریفات ازدواج می‌تواند برای یک عمر خاطره شیرین در ذهن خودتان و خانواده‌ها به جای بگذارد.

کاژو بهترین تیم تشریفات ازدواج