روف گاردن چیست

این روزها همه عاشق برگزاری جشن در محیط‌های خاص هستند. روف گاردن به عنوان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین لوکیشن‌های برگزاری جشن، می‌تواند فضای جشن بی نظیری را خلق کند. روف گاردن به فضایی گفته می‌شود که در بالاترین نقطه یک سازه ساختمانی قرار گرفته است. روف گاردن به انگلیسی Roof Garden نوشته می‌شود و به معنای وجود فضای باغچه مانند در آخرین سقف ساختمان است. در زندگی شهری، با افزایش آپارتمان‌ها و برج‌ها، فضای سبز به شدت کاهش یافت؛ به همین دلیل روف گاردن به میان ساخت و سازها آمد تا محلی مناسب جهت دیزاین و ایجاد فضای سبز فراهم شود. روف گاردن یا سقف سبز برای برگزاری جشن‌ها، مهمانی‌ها و گذراندن اوقات فراغت مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روف گاردن به عنوان محلی لوکس و جذاب جهت برگزاری جشن‌های خاص بسیار رایج شده است.

در این مقاله از کاژو، قصد داریم جزییاتی از انواع روف گاردن برای برگزاری مراسمات مختلف را بررسی کنیم.

پس همراه ما بمانید.

روف گاردن چیست | برگزاری مراسمات مختلف در روف گاردن

روف گاردن چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدان که روف گاردن یا بام سبز، چیست و چه فضایی را تداعی می‌کند که تا این اندازه برگزاری جشن در روف گاردن اهمیت پیدا کرده است. روف گاردن به فضایی گفته می‌شود که بالای آخرین طبقه از سازه ساختمانی واقع شده است و می‌توان با آماده سازی و دیزاین آن، فضای سبز مناسبی را به منظور برگزاری جشن‌های مختلف آماده سازی کرد. روف گاردن‌ها دارای کف عایق و مناسب سازی شده‌ای هستند که می‌توان در آن‌جا، با طراحی و پیاده سازی باکس‌های مربوط به گیاهان، سرسبزی مطلوبی ایجاد کرد. کاشت گیاهان مخصوص فضای باز بهترین راه‌کار برای دیزاین این فضا است. هرچند کاشت چمن می‌تواند ایده خوبی برای روف گاردن باشد، اما استفاده از چمن مصنوعی این روزها بهترین گزینه است. مزایای روف گاردن بسیار زیاد است و همین موضوع موجب شده است تا بسیاری از برج‌ها و ساختمان‌های بزرگ، برای استفاده چند منظوره از فضای پشت بام، اقدام به طراحی و پیاده سازی روف گاردن کنند. روف گاردن نیز مثل یارد گاردن و هوم گاردن، از مزایای یک برج یا واحد مسکونی محسوب می‌شود که می‌توان برای برگزاری جشن‌های مختلف و کاربردهای این‌چنینی استفاده کرد.

کاربرد روف گاردن چیست؟

روف گاردن‌ها در بسیاری از برج‌ها و مجتمع‌های ساختمانی لوکس یا ویلایی واقع شده‌اند تا فضایی جذاب و مشرف به سایر مناظر ایجاد کنند. خلق فضایی سرسبز و زیبا برای گذراندن وقت بسیار مطلوب است. اما کاربرد برخی از روف گاردن‌ها، چیزی فراتر از استفاده شخصی و محدود است. شما می‌توانید در این فضاها جشن‌های دونفره، تولد، مهمانی و حتی در ابعاد بزرگ‌تر جشن عروسی برگزار کنید. تصور برگزاری یک جشن لوکس و رویایی در محیطی خاص و دور از سالن‌های یکنواخت برای بسیاری از افراد هیجان انگیز است. پتانسیل روف گاردن ساده و شیک در برگزاری جشن، دیزاین فضا و همچنین آتش بازی بسیار بالا است. شما می‌توانید تمام امکانات مدنظرتان را داشته باشید. کافی است نیازها و ایده‌های‌تان را، با تیم تشریفات کاژو مطرح کنید تا بهترین شکل پیاده سازی و اجرا را مشاهده کنید. روف گاردن برای برگزاری مراسمات مختلف، یک گزینه عالی است و می‌تواند فضای بی نظیر و اروپایی را در اختیارتان قرار دهد. جشن‌های خاص با تیم کاژو در روف گاردن، به شکل هیجان انگیزی برگزار می‌شود. شما می‌تواندی در این فضا جشن‌های مختلفی را تجربه کنید و لذت ببرید.

کاربرد روف گاردن چیست؟

قابلیت های روف گاردن

شاید برای شما هم جالب باشد که از قابلیت های روف گاردن بیشتر بدانید. روف گاردن‌ها معمولا دارای آبنماهای زیبا هستند و فضای سبز آن‌ها به شدت دوست داشتنی است. آلاچیق های زیبا و کفپوش‌های جذاب همراه با نورپردازی‌های دوست داشتنی، بخش مهمی از زیبایی روف گاردن را به خودش اختصاص داده است. شما می‌توانید در این فضا جشن‌های مختلفی را برگزار کنید. قابلیت‌های روف گاردن برای دیزاین به شدت خیره کننده است. اگر چنین فضایی در اختیار تیم تشریفات کاژو قرار گیرد، می‌توانید با خیال آسوده یک جشن بی نظیر را تجربه کنید. روف گاردن با قابلیت‌های متعدد، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید فضا سازی فوق العاده‌ای را تجربه کنید. برگزاری جشن های مختلف در این فضا، توسط کاژو ممکن است. به همین دلیل با خیال آسوده می‌توانید هر مراسمی را در این فضا تصور کنید و لذت ببرید. ایجاد سقف در برخی نواحی، همراه با نورپردازی با ریسه های نورانی و دیوار کوب ‌های جذاب، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن زیبایی فضا را چند برابر کنید.

قابلیت های روف گاردن

مزایای جشن در روف گاردن

برگزاری جشن در فضای باز و جذاب روف گاردن بسیار زیاد است. اکثر عروس و دامادهایی که طرفدار جشن‌های لوکس و خاص هستند، روف گاردن را برای جشن عقد یا عروسی انتخاب می‌کنند. برگزاری تولدها، جشن‌های خانوادگی و دورهمی در فضای روف گاردن نیز، بسیار هیجان‌انگیز است. مزایای جشن در روف گاردن بسیار زیاد است. به همین اگر شما نیز علاقه‌مند به این سبک جشن ها هستید، حتما مزایای برگزاری آن در روف گاردن را مطالعه کنید.

  • فضای خاص و دور از زمین با حس و حالی متفاوت
  • امکان دیزاین فضا به شکلی خاص و هوشمندانه به کمک متخصصین دکوراسیون در کاژو
  • امکان دیزاین فضا به شکل‌ها و سبک‌های مختلف مخصوص روف گاردن‌های بزرگ و وسیع
  • امکان ثبت عکس‌های خاص و جذاب از جشن با حال و هوایی خاص و یونیک
  • ایجاد فضایی متنوع و خاص برای برگزاری جشن‌های مهم و هیجان انگیز
  • امکان استفاده از آبنما و فضاهای خاص در محیط اصلی جشن
  • امکان استفاده از ایده‌های خاص در محیطی بدون سقف
  • ایجاد فضای رمانتیک و جذاب با کمک تاریکی شب و نورهای بلک لایت
  • آتش بازی و نورپردازی به روش‌های خاص در جشن
  • امکان برگزاری جشن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی در روزهای پاندمی
مزایای جشن در روف گاردن

معایب جشن در روف گاردن

به همان میزان که مزایای روف گاردن هیجان انگیز است، باید پیش از انتخاب به معایب آن نیز آگاه باشید. معایب روف گاردن برای برگزاری جشن‌ها بسیار مهم است. چرا که عدم توجه به آن و سرسری گرفتن جزییات ماجرا می‌تواند فضای جشن‌تان را خراب کرده و همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد.  نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، حاصل تجربیات سال‌ها برگزاری جشن و تشریفات توسط تیم کاژو است.

  • ضرورت استفاده از خنک کننده مخصوص فضای باز
  • ضرورت استفاده از هیترهای گرم کننده مناسب فضای باز
  • ضرورت استفاده از مه پاش در فصول گرم سال
  • ضرورت بررسی شرایط آب و هوایی جهت برگرازی جشن
  • محدودیت در نقل و انتقال دکوراسیون خاص جشن به روف گاردن
  • محدودیت صدا و ضرورت استفاده از بلندگوهای مخصوص فضای باز
  • محدودیت در نورپردازی به دلیل فضای باز
  • ضرورت استفاده از دیزاین خاص محیط روف گاردن و هزینه بیشتر
  • مشکل بودن تصویربرداری به دلیل دکوراسیون ثابت در روف گاردن
  • ضرورت تامین سقف برای فصول خاص از سال
  • خاص ترین روف گاردن در ایران
معایب جشن در روف گاردن

قابلیت های روف گاردن برای مراسمات مختلف را بشناسید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید قابلیت های روف گاردن برای مراسمات مختلف چیست و دقیقا چه امکاناتی در این فضا مورد نیاز است. روف گاردن‌ها به عنوان مکان‌های شگفت‌انگیز برای برگزاری مراسمات مختلف شناخته می‌شوند. این فضاها امکانات و قابلیت‌های زیادی دارند که می‌توانند برای برگزاری مراسمات مختلف بسیار مفید باشند. برخی از قابلیت‌های روف گاردن برای برگزاری مراسمات مختلف عبارتند از:

  • فضای باز و طبیعت نزدیک: روف گاردن‌ها اغلب فضای باز دارند که این فضا به وسیله انواع گل و گیاه دیزاین شده است. فضای روف گاردن دارای منظره‌های زیبایی است که رو به شهر یا طبیعت و کوهستان می‌توانند محیطی جذاب برای شما خلق کنند. زیبایی بصری و نزدیکی این فضا به طبیعت، از جمله قابلیت های مهمی است که یک فضای یونیک برای شما ایجاد می‌کند.
  • چشم انداز زیبا: یکی از مواردی که باید در خصوص روف گاردن به آن اشاره کنیم، چشم انداز زیبایی است که مشاهده می‌گردد. وجود چشم اندازها کمک می‌کند تا بتوانید حس و حال بی نظیری را تجربه کنید و در یک جشن شاد، حس مطلوبی را برای مهمانان خلق کنید.
  • امکانات صوتی و نورپردازی: برخی از روف گاردن‌ها دارای سیستم‌های صوتی و نورپردازی حرفه‌ای هستند که این امکان را فراهم می‌کنند تا مراسمات شما به خوبی برگزار شود. ایجاد شور و هیجان در این فضا به شدت اهمیت دارد و تجهیزات کافی می‌تواند ضمن کاهش هزینه های جانبی، امکان برگزاری یک جشن عالی را فراهم کند.
  • امکانات آشپزخانه و بار: برخی از روف گاردن‌ها دارای آشپزخانه و بار برای سرو غذا و نوشیدنی هستند که این امکان را فراهم می‌کنند تا مهمانان شما از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای لذت ببرند. تیم کاژو با استفاده از چنین فضاهایی بهترین خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • امکانات مخصوص مراسمات: برخی از روف گاردن‌ها دارای امکانات خاصی برای برگزاری مراسمات هستند. فضا سازی های رویایی برای برگزاری مراسم عقد یا جشن‌های دیگر، از جمله مواردی است که تنها در برخی از این لوکیشن‌ها دیده می‌شود .
  • امکانات اضافی: برخی از روف گاردن‌ها دارای امکانات اضافی مانند استخر، جکوزی، یا فضایی برای تفریح و سرگرمی هستند کودکان هستند که بنابر نوع ایونت، می‌توانید از هر کدام استفاده کنید. تیم کاژو می‌تواند با استفاده از چنین امکاناتی، دیزاین بی نظیر و یونیکی را برای‌تان ترتیب دهد تا خاطره جشن‌تان سالهای سال در ذهن‌ها باقی بماند.
قابلیت های روف گاردن برای مراسمات مختلف را بشناسید

انواع روف گاردن

روف گاردن‌هایی که می‌توانید جشن و دورهمی در آن برگزار کنید متفاوت هستند. شما براساس نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

1- روف گاردن دیزاین شده

روف گاردن دیزاین شده معمولا فضا سازی مطلوبی دارد. شاید در نگاه اول این سبک روف گاردن به نظرتان مناسب باشد، اما بهتر است بدانید که برگزاری جشن در روف گاردن‌های دیزاین شده کمی چالش برانگیز است. زیرا برای دیزاین جشن‌تان، مجبور هستید یک چارچوب مشخص را درنظر داشته باشید. محدودیت‌هایی که یک فضای دیزاین شده با آلاچیق، آبنماف فلاورباکس و درختان مخصوص فضای باز برای‌تان ایجاد می‌کند، موجب می‌شود تا از طراحی و اجرای برخی بخش‌ها چشم پوشی کنید. یادتان باشد که در نظر داشتن تعداد مهمانان و نحوه فضاسازی ایده آل‌تان اهمیت زیادی دارد. پس سعی کنید با توجه به تمام این ویژگی‌ها از روف گاردن بازدید کنید.

روف گاردن مخصوص تولد

2- روف گاردن با تجهیزات جشن

برخی از روف گاردن‌های تهران و حومه، دیزاین خاصی ندارند. درواقع، تنها فضا را برای برگزاری جشن‌های مختلف آماده سازی کرده‌اند و زیرسازی مناسبی در این فضا انجام داده‌اند. اما قرار دادن آبنما، آلاچیق، باربیکیو و دیزاین این‌چنینی انجام نشده است. در این فضاها نیاز دارید، از تجهیزات دکوراسیونی خاص استفاده کنید و تمامی لوازم را از طریق تشریفات تامین کنید. به همین دلیل برگزاری جشن در این مدل روف گاردن‌ها بسیار پیچیده است و نیازمند حضور تیم تشریفات قوی برای مدیریت مراسم است.

3- روف گاردن با سالن عقد

الزاما تمامی جشن‌هایی که در روف گاردن برگزار می‌شوند، جشن تولد، دورهمی و مهمانی نیستند، برخی افراد برای برگزاری جشن عروسی یا عقد از این فضا استفاده می‌کنند. به همین دلیل برخی از سالن‌های عقد در روف گاردن نیز سفره عقد مخصوصی دارند که می‌توانید جشن‌تان را برگزار کنید. معمولا سالن عقد یا آلاچیق عقد در روف گاردن‌های خاص به شما اجازه می‌دهد تا مراسمی به یاد ماندنی، لوکس و بی‌نظیر داشته باشید. به همین دلیل لازم است تا برای شناسایی چنین فضاهایی، با تیم تشریفات همکاری کنید. کاژو به بهترین شکل می‌تواند برترین روف گاردن‌های مخصوص عقد را به شما معرفی کند.

برگزاری مراسمات مختلف در روف گاردن

4- روف گاردن داخل شهر و خارج شهر

برگزاری جشن‌های مختلف در مکان‌های متفاوت برای افراد اهمیت زیادی دارد. مثلا افرادی که در شمال تهران زندگی می‌کنند، علاقه‌مند به برگزاری جشن در داخل شهر و نزدیک محل سکونت‌شان هستند. برخی ساکنین غرب و شرق تهران نیز، برای برگزاری جشن در یک فضای خوش آب و هوا و جذاب، علاقه‌مند به برگزاری جشن در خارج شهر و حومه هستند. به همین دلیل شناسایی برترین روف گاردن‌های اطراف شهر به شما کمک می‌کند تا انتخاب صحیحی داشته باشید. معمولا روف گاردن‌های داخل شهر امکانات متنوعی دارند و ویو جذاب شهر در اختیارتان است، اما محدودیت‌هایی مثل ساعت پایانی جشن نیز وجود دارد. در روف گاردن‌های خارج شهر اما ویو شهر وجود ندارد، به جای آن زیبایی فضای طبیعی، محیط خوش آب و هوا و بدون محدودیت وجود دارد که می‌توانید تا ساعات بامدادی نیز، از جشن‌تان لذت ببرید.

5- روف گاردن ویلا

در برخی ویلاهایی که به شکل مدرن یا کلاسیک ساخته می‌شوند، می‌توانید روف گاردن زیبایی را مشاهده کنید. برگزاری جشن در روف گاردن ویلا به شما این امکان را می‌دهد تا از فضای حیاط ویلا، فضای ساختمان و روف گاردن هم زمان استفاده کنید. همین موضوع تنوع بی‌نظیری در جشن‌تان ایجاد می‌کند. برگزاری جشن‌های خانوادگی، تولد، عقد، نامزدی و دورهمی‌های لوکس در چنین فضایی می‌تواند حال و هوای یک جشن تینیجری اروپایی را تداعی کند. چرا که مهمانان آزادانه در فضاهای مختلف می‌توانند از امکانات پیش بینی شده برای سرگرمی و گذراندن اوقات خوش استفاده کنند. معمولا روف گاردن ویلا فضای محدود‌تری نسبت به روف گاردن‌های مجتمع و برج دارد، اما وجود فضای داخلی ویلا و فضای حیاط می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از افراد علاقه‌مند به این سبک جشن‌ها باشد.

برگزاری مراسمات مختلف در روف گاردن2

قیمت روف گاردن

تفاوتی ندارد که قصدتان برگزاری یک جشن عقد 50 نفره باشد یا بخواهید جشن عروسی 500 نفره برگزار کنید، به هر حال دانستن هزینه اجاره روف گاردن در تهران و حومه به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی دقیقی برای جشن‌تان داشته باشید. تیم کاژو با سابقه سال‌ها برگزاری جشن‌های لوکس، اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت اجاره روف گاردن در تهران و حومه دارد. تلاش تیم کاژو بر این است که تمامی امکانات مدنظر علاقه‌مندان به برگزاری جشن‌های لوکس، با مناسب‌ترین هزینه ارائه شود. خوشبختانه سابقه درخشان ما در این حوزه موجب شده است تا بسیاری از روابط برای برگزاری به صرفه جشن‌ها ایجاد شود. با استفاده از آفرهایی که همکاران ما به مجموعه کاژو ارائه می‌کنند، هزینه کم‌تری برای اجاره روف گاردن پرداخت خواهید کرد. همین موضوع می‌تواند تا حد زیادی در صرفه‌جویی هزینه نهایی به شما کمک کند.

قیمت روف گاردن

چگونه بهترین روف گاردن را برای برگزاری جشن پیدا کنید؟

برای پیدا کردن بهترین روف گاردن جهت برگزاری جشن، می‌توانید به تیم تشرفیات کاژو مراجعه کنید. تیم کاژو مجموعه‌ای از روف گاردن‌های متنوع را برای برگزاری جشن‌ها ارائه می‌دهند که می‌تواند با سلیقه و نیاز شما هماهنگ شود. تیم کاژو با درک نیازهای شما و سلیقه شخصی‌تان، به بهترین شکل ممکن می‌تواند بودجه را در نظر گرفته و بهترین روف گاردن را مطابق میل‌تان پیشنهاد کند. به این ترتیب هیچ نیازی به صرف وقت و زمان زیاد برای جستجوی این فضاها نیست. تیم کاژو تلاش می‌کند تا روف گاردن‌هایی که بهترین دیزاین و دکوراسیون را برای جشن شما فراهم می‌کنند را معرفی کنند. هرچند در روف گاردن‌های بدون دیزاین، تشریفات کاژو بهترین چیدمان را رقم می‌زند. چرا که دست متخصصین دیزاین فضا، بازتر است و المان‌های گوناگونی را در روف گاردن قرار می‌دهند. تیم کاژو به راحتی می‌تواند مکان‌هایی را که دارای امکانات لازم برای برگزاری مجالس، مانند سیستم صوتی و نورپردازی مناسب هستند را به شما معرفی کند. مکان‌هایی را که با منظره‌های زیبا و چشم‌نواز اطراف همراه هستند، از جمله مواردی است که توسط کاژو توصیه می‌شوند. تیم کاژو به شما کمک کنند تا مکانی را با توجه به بودجه و نیازهای خود انتخاب کنید. شاید جالب باشد که بدانید، ایده های جذاب دکوراسیونی از جمله موهبت‌های همکاری با کاژو است. چرا که متخصصین کاژو به راحتی می‌توانند فضای روف گاردن را برای دیزاین آماده کنند و براساس ایده‌های شخصی‌تان، زیباترین حال و هوا را خلق کنند.

چگونه بهترین روف گاردن را برای برگزاری جشن پیدا کنید؟

تصاویر روف گاردن

با مشاهده انواع تصاویر روف گاردن در تهران و اطراف آن، می‌توانید دید بهتری در خصوص یک جشن ویژه و هیجان‌انگیز در این محیط داشته باشید. تشریفات کاژو به دلیل حفظ حریم خصوصی عزیزانی که تاکنون مدیریت و اجرای مراسم را به ما سپرده‌اند، امکان انتشار تصاویر از مراسم خانوادگی آن‌ها را نداریم. به همین دلیل، از شما دعوت می‌کنیم تا ساعاتی را همراه با تیم ما در مجموعه کاژو بگذرانید تا نمونه کارهای برگزاری جشن در روف گاردن را مشاهده کرده و انواع روف گاردن در تهران را بشناسید. به این ترتیب می‌توانید خیلی راحت‌تر برای برنامه ریزی و برگزاری جشن فاخر و لوکس‌تان تصمیم بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات‌تان در زمینه اجاره روف گاردن، انتخاب روف گاردن مناسب، بررسی امکانات هرکدام از روف گاردن‌های تهران و حومه می‌توانید با تیم ما در تماس باشید. کارشناسان ما با دارا بودن اطلاعات کافی می‌تواند پاسخ‌گوی شما عزیزان باشند.

برگزاری تشریفات انواع جشن در روف گاردن

شاید اجاره یک فضای بی نظیر در روف گاردن، به نظرتان تنها اقدام تاثیرگذار برای ایجاد کیفیت در برگزاری جشن باشد؛ اما بهتر است بدانید که برگزاری تشریفات در چنین فضای پر چالشی، کار هر کسی نیست. شما باید برای داشتن یک مراسم بی عیب و نقص، از تیم تشریفات حرفه‌ای کمک بگیرید که سابقه برگزاری صدها جشن در چنین فضایی را دارد! شرایط آب و هوایی، باد احتمالی، استحکام چیدمان ودیزاین فضا، همگی از بخش های چالش بر انگیز ماجرا است. شما می‌توانید به راحتی با کمک تیم کاژو، بدون هر گونه استرس و نگرانی، مراسم‌تان را برگزار کنید. یادتان باشد که داشتن یک جشن بی نظیر همراه با جزییات لوکس و جذاب در روف گاردن، نیازمند هماهنگی‌های پیچیده و برنامه ریزی دقیق است. تیم کاژو نمونه کارهای متعددی از برگزاری جشن در روف گاردن دارد. از مراسم جشن تولد گرفته تا جشن‌های مناسبتی و جشن عقد و سالگرد ازدواج، همگی با ریزه کاری و دیزاین بی نظیری اجرا شده‌اند که دیدن تصاویر و ویدئوهای آن برای شما خالی از لطف نیست. بر همین اساس می‌توانید با خیال راحت جهت یک تجربه عالی از چنین فضایی، با کارشناسان مجموعه کاژو تماس بگیرید. متخصصن کاژو به صورت رایگان پاسخگوی سوالات شما هستند تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری در این زمینه تصمیم بگیرید.

روف گاردن مجهز برای عروسی