هزینه تشریفات عروسی

برگزاری جشن عروسی برای همه ما چالش‌های زیادی دارد. برگزاری بی عیب و نقص جشن عروسی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که همه ما در زمان این جشن احساس می‌کنیم. معمولا ریزه کاری‌های عروسی بسیار زیاد است و عروس و داماد یا خانواده‌ها برای برعهده گرفتن آن بی تجربه هستند. همین موضوع ضرورت مراجعه به یک تیم تخصصی در حوزه تشریفات مجالس را پر رنگ‌تر می‌کند. کیفیت پذیرایی از مهمانان، چگونگی برخورد با آن‌ها، دیزاین لوکیشن برگزاری جشن عروسی و صدها جزییات دیگر همگی وابسته به انتخاب تشریفات است. اطلاع از هزینه تشریفات عروسی موجب می‌شود تا دید بهتری در این زمینه داشته باشید و برای انتخاب هوشمندانه بهترین گزینه، واقع بینانه تصمیم بگیرید.

اگر شما نیز تمایل دارید اطلاعاتی در خصوص هزینه تشریفات عروسی کسب کنید و چگونگی قیمت گذاری بخش‌های مختلف و اولویت‌های‌تان را مرور کنید، همراه ما باشید.

هزینه تشریفات عروسی در اطراف تهران

برآورد هزینه تشریفات عروسی

برگزاری هر جشن کوچک و بزرگی، نیازمند برآورد هزینه دقیقی است که به شما اطلاع دهد تا چه اندازه باید برای میزبانی یک جشن بی عیب و نقص بپردازید. معمولا هزینه تشریفات عروسی وابسته به المان‌های مختلف است. اما شما پیش از هر کاری، باید متناسب با بودجه و اولویت‌هایی که در ذهن تان وجود دارد، گزینه‌هایی را انتخاب کنید و پکیج مناسبی را بررسی کنید. برآورد هزینه تشریفات عروسی تنها زمانی ممکن است که تمام جزییات مدنظرتان در جشن را یادداشت کرده باشید. در جلسه نیاز سنجی با متخصصین کاژو، می‌توانید هر آنچه برای‌تان اهمیت دارد و در اولویت بالایی قرار می‌گیرد را بیان کنید. بعد از این اقدام، برآورد هزینه تشریفات عروسی در همان زمان درخواست، ممکن می‌شود. هزینه اعلامی کاملا دقیق و براساس هزینه‌های تمام شده هر بخش مشخص می‌شود. اما بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که این روزها شرایط اقتصادی خاصی را می‌گذرانیم! تغییر و تحول روزانه قیمت‌ها به شدت محسوس است و تیم‌های تشریفاتی ناچار به ارائه قیمت‌های به‌روز هستند و اعلام قیمت آن‌ها تنها برای چند روز اعتبار دارد. پس سعی کنید مطابق با برآورد هزینه تشریفات عروسی در جلسه حضوری با تشریفات، تصمیم نهایی را بگیرید

هزینه تشریفات عروسی در تهران

آیا هزینه تشریفات عروسی بعد از عقد قرارداد تغییر می‌کند؟

خیر! اگر تشریفات باسابقه و مطرحی را انتخاب کرده باشید، هیچ نیازی به نگرانی در این زمینه وجود ندارد. چرا که همه چیز بسیار مشخص و واضح است. زمان عقد قرارداد قیمت‌های نهایی پکیج انتخابی و خدمات مدنظر ارائه می‌شود، اگر با این قیمت‌ها توافق کنید و قرارداد متناسب با همان قیمت‌ها بسته شود؛ طرف اول یا همان تیم تشریفات موظف است تا خدمات را مطابق با موارد ذکر شده در قرارداد و با همان قیمت ارائه کند. اگر در مدت زمان مابین عقد قرارداد و روز برگزاری جشن، تغییر و تحول زیادی در قیمت‌ها ایجاد شود، طرف دوم یا همان میزبان، هیچ الزامی برای پرداخت مابه تفاوت ندارد. در این خصوص توجه داشته باشید که ملاک صحبت ما، قرارداد تشریفات است. اگر به هر دلیلی در قرارداد تشریفات شما، بندی به موجب تغییر قیمت‌ها و پرداخت مابه تفاوت آن وجود داشته باشد، قطعا لازم است تا مطابق با همان رفتار کنید و هزینه‌های اضافه شده را پرداخت کنید. در تیم کاژو، به جهت عملکرد حرفه‌ای و مطلوب، هیچ بندی در این زمینه وجود ندارد و تمامی هزینه‌ها مطابق با قرارداد منعقد شده دریافت خواهد شد.

بالاترین هزینه تشریفات عروسی

هزینه تشریفات عروسی چقدر است؟

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، هزینه تشریفات عروسی با در کنار هم قرار گرفتن هزینه‌های مختلف خدمات گوناگون اعلام می‌شود. مثلا برگزاری یک عروسی کوچک بدون موسیقی زنده و فینگرفود، قطعا بسیار کم‌تر از یک جشن عروسی مجلل با چندین نوع فینگرفود و موسیقی لایو با گروه موسیقی حرفه‌ای خواهد بود. آنچه تعیین کننده قیمت نهایی خدمات تشریفات جشن عروسی است، نحوه برگزاری آن و آیتم‌هایی است که در جشن ارائه می‌گردد. در ادامه به برخی از این آیتم‌ها اشاره می‌کنیم.

1-هزینه پکیج پذیرایی جشن عروسی

برای ما ایرانی‌ها، یکی از بخش‌های مهم در جشن عروسی، بخش پذیرایی آن محسوب می‌شود. چگونگی آیتم‌های پذیرایی مثل میوه و شیرینی، نوشیدنی و دسر، غذا و سالادها، همگی بر این کیفیت اثرگذار است. زمانی که برای برگزاری جشن عروسی به تشریفات مراجعه می‌کنید، پکیج‌های گوناگونی از انواع غذا، نوشیدنی و فینگرفود ارائه می‌شود تا در صورت تمایل هر کدام که متناسب با استانداردها و بودجه خودتان بود انتخاب کنید. مثلا هزینه پذیرایی از هر نفر با یک پکیج پایه و اقتصادی که شامل چندین نوع غذای اصلی، غذای ایرانی، غذای کبابی، دسر، نوشیدنی و سالاد باشد، حدود 500،000 تومان خواهد بود! درحالی‌که پذیرایی با پکیج لوکس می‌تواند بیش از 8 الی 10 میلیون تومان هزینه داشته باشد! این تفاوت‌ها به دلیل آیتم‌های موجود در هر پکیج است. برخی افراد اولویت بالایی برای نوع خوراکی‌ها و نحوه پذیرایی قائل هستند. اما برخی دیگر، تنها به کیفیت کلی جشن و بخش موسیقی یا پذیرایی مهمانداران می پردازند.  بخش زیادی از هزینه تشریفات عروسی، صرف موضوع غذا، میوه، شیرینی، دسر، سالاد و نوشیدنی‌های جشن می‌شود. به همین دلیل باید حتما در چگونگی پذیرایی به یک اتفاق نظر مشخص برسید تا مناسب‌ترین پکیج پذیرایی را انتخاب کنید.

لوکس ترین هزینه تشریفات عروسی

2-هزینه ظروف و میز و صندلی جشن عروسی

سبک ارائه خدمات در باغ عمارت‌های عروسی و بسیاری از لوکیشن‌های دیگر، به گونه‌ای است که شما هزینه ظروف و میز و صندلی جشن را خودتان پرداخت می‌کنید. درواقع، نوع ظروف و صندلی‌ها توسط آیتم‌های قابل ارائه توسط تشریفات یا ظروف کرایه مشخص می‌شود و شما هر کدام را انتخاب کنید، باید هزینه متناسب با همان را پرداخت نمایید. مثلا هزینه میز و صندلی ژورنالی نقره‌ای بالاتر از صندلی‌های ساده با روکش پارچه‌ای است. همین تفاوت‌ها می‌تواند به طور مستقیم بر روی هزینه تشریفات عروسی اثرگذار باشد. چرا که تیم تشریفات معمولا مجموع هزینه‌های مختلف را جمع زده و به عنوان هزینه ارائه خدمات نهایی اعلام می‌کند. پس می‌توان ادعا کرد که چگونگی انتخاب ظروف، میز و صندلی و آیتم‌های خاص دیگر مثل رومیزی و ظروف سلف سرویس، تعیین کننده هزینه تشریفات عروسی است.

3-هزینه لوکیشن برگزاری جشن عروسی

بخش قابل توجهی از هزینه برگزاری جشن عروسی، متعلق به اجاره لوکیشن آن است. اجاره باغ عمارت، روف گاردن، ویلا و هر مکان دیگری، نیازمند صرف هزینه است. معمولا هزینه اجاره لوکیشن عروسی متناسب با امکاناتی که در آن وجود دارد متفاوت است. مثلا در برخی لوکیشن‌ها وجود یک انبار مجهز از لوازم و تجهیزات برای دیزاین محوطه و فضای داخلی به همراه ظروف و میز و صندلی، کار را برای تشریفات آسان تر می‌کند. در این شرایط هزینه اجاره این بخش نیز، به اجاره کلی اضافه می‌شود. بخش مهمی از هزینه تشریفات عروسی به همین بخش اختصاص داده می‌شود. لوکس بودن فضا، فاخر بودن سازه آن و همچنین جذابیت سبک معماری داخلی آن می‌تواند یکی از عوامل مهم بی عیب و نقص برگزار شدن جشن عروسی باشد.

هزینه تشریفات عروسی لوکس

4-هزینه گل آرایی جشن عروسی

تشریفات کاژو در بحث گل آرایی زبانزد است! زیبایی دیزاین و اجرای گل‌ها با سبک‌های مختلف و ژورنالی در لوکیشن برگزاری جشن به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. همین موضوع موجب می‌شود تا هزینه تشریفات عروسی براساس میزان تجملاتی بودن گل آرایی تعیین شود. خرید گل‌های تازه، نوع گل‌ها و سبک گل آرایی همگی می‌توانند در هزینه این کار اثرگذار باشند. هزینه تشریفات عروسی با درنظر گرفتن هزینه گل آرایی به عروس و داماد اعلام می‌شود. یادتان باشد که استفاده از گل‌های با کیفیت و درجه 1 هزینه بالاتری دارد! معمولا کاهش هزینه‌ها موجب استفاده از گل‌های درجه 2 می‌شود. گاهی نیز برای کاهش هزینه‌ها، برخی گروه‌های تشریفاتی از گل‌های استفاده شده در جشن‌های روزهای قبل استفاده می‌کنند که قطعا بر روی دیزاین و کیفیت گل‌ها اثر مستقیم دارد.

5-هزینه شمع آرایی جشن عروسی

شمع یکی از عناصر زیبا و رمانتیک در ایونت‌ها و موقعیت‌های مختلف است. زمانی که از شمع آرایی برای جان بخشی به فضا استفاده می‌شود، همه چیز حال و هوای ویژه‌ای می‌گیرد. در هزینه تشریفات عروسی، بخش زیادی وابسته به چگونگی شمع آرایی و سبک آن است. مثلا اگر از شمعدان‌های لوکس و پایه دار استفاده شود، هزینه بیشتری خواهد داشت. کمک گرفتن از اکسسوری‌هایی مثل فانوس و شمعدان‌های معلق می‌تواند هزینه بیشتری در پی داشته باشد. سبک شمع آرایی و میزان آن، ارتباط مستقیمی با هزینه اعلامی تشریفات برای این خدمات خواهد داشت.

جدیدترین هزینه تشریفات عروسی لاکچری

6-هزینه آتش بازی جشن عروسی

یکی از بخش‌های مهم جشن عروسی، آتش بازی آن است. معمولا استفاده از انواع آبشار، فشفشه و منور در جشن‌های عروسی و جشن‌های لوکس و مناسبتی، حس و حال فوق‌العاده‌ای برای آن ایجاد می‌کند. در جشن عروسی نیز، آتش بازی در موقعیت‌های خاص به شدت توصیه می‌شود. مثلا استفاده از آتش بازی با آبشار، در زمان رقص چاقو، بریدن کیک عروسی و همچنین رقص تانگو بسیار دلنشین است. هرچند سلیقه افراد در انتخاب این موقعیت‌ها متفاوت است. آتش بازی در محوطه هنگام ورود عروس و داماد نیز، یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های یک جشن عروسی است. کیفیت این آتش بازی وابسته به نوع متریال و تجهیزاتی است که برای اجرایی شدن آن استفاده می‌شود. هرچه هزینه پایین‌تری برای این بخش اختصاص دهید، قطعا کیفیت عملکرد و زیبایی آن کاهش پیدا می‌کند. هزینه تشریفات عروسی در بخش قابل توجهی، درگیر همین حواشی هیجان انگیز است.

7-هزینه خدمات جانبی جشن عروسی

برخی خدمات به شکلی در جشن عروسی ارائه می‌شود که حال و هوای خاصی دارد! مثلا حضور یک مربی کودک به همراه تعدادی از بی بی سیترهای حرفه‌ای برای کنترل کودکان ایده مناسبی است که معمولا به خانواده‌های دارای کودکان زیاد توصیه می‌شود. خدماتی مثل استایلیست، پوزر و ودینگ پلنر همراه در تمام مراحل آماده سازی عروس و داماد، در همین دسته بندی قرار می‌گیرد. به همین دلیل هزینه‌های این خدمات نیز، می‌تواند بر روی هزینه کل تشریفات محاسبه شود و رقمی قابل توجه برای برگزاری یک جشن لوکس ارائه کند.

به روزترین هزینه تشریفات عروسی در تهران

8-هزینه خدمات موسیقی و نورپردازی

تصور کنید در یک جشن فاخر، هیچ خبری از موسیقی نباشد! قطعا حتی تصور آن نیز مشکل است. در جشن عروسی برای مدیریت مهمانان و کنداکتور جشن، نیازمند یک تیم تخصصی در زمینه موسیقی خواهید داشت. کمک گرفتن از دی جی و گروه موسیقی لایو در ابعاد مدنظر مشتری، می‌تواند رنگ و بوی تازه‌ای برای جشن‌ عروسی‌تان ایجاد کند. هزینه‌های این خدمات و نور پردازی حرفه‌ای آن، بر روی هزینه تمام شده تشریفات محاسبه می‌شود. اگر نورپردازی و موسیقی ضعیف‌تری در جشن استفاده شود، قطعا هزینه‌ها کاهش می‌یابد اما نمی‌توان انتظار یک جشن عروسی جذاب و هیجان‌انگیز را داشت.

چگونگی مدیریت هزینه تشریفات عروسی

زمانی که قصد دارید هزینه تشریفات عروسی را مدیریت کنید، باید بدانید که اولویت از نظر خودتان چیست؟ برگزاری چه چیزی به نظرتان اهمیت زیادی دارد؟ آیا شام عروسی در اولویت است و باید هزینه بیشتری به آن اختصاص دهید؟ یا گروه موسیقی برای ایجاد هیجان اهمیت بیشتری دارند؟ شما براساس اولویت بندی و اعلام آن به کارشناسان تشریفات، می‌توانید یک برنامه ریزی دقیق جهت مدیریت هزینه تشریفات عروسی داشته باشید و از جشن عروسی بی عیب و نقص‌تان لذت ببرید.

جدیدترین هزینه تشریفات عروسی 1402

هزینه تشریفات عروسی کاژو

تیم تشریفاتی کاژو به عنوان یک تیم متخصص در زمینه برگزاری جشن‌های لوکس و فاخر، می‌تواند تمام هزینه‌های جشن شما را مدیریت کرده و به بهترین شکل ممکن با ارائه پکیج‌های هیجان انگیز و کاربردی، عروسی فوق‌العاده‌ای برای‌تان اجرا کند. برای اطلاع از هزینه تشریفات عروسی کاژو حتما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.